Miért játsza Obama a világ megmentőjét?

SzínTiszta 2013.09.06.

RTX1372I_2.jpg

Logikailag sem stimmel Barack Obama Szíriával kapcsolatos politikája. A történet ott kezdődik, hogy az amerikai elnök korábban kijelentette, a vegyi fegyverek bevetésével a szíriai rezsim átlépheti azt a bizonyos „vörös vonalat”. Amikor hírszerzési források adatai alapján kiderült, hogy a beszámíthatatlan Asszad kormánya legalább 1500 ártatlan ember életét oltotta ki az ideggáz bevetésével, Obama kijelentette, hogy a tett nem maradhat válasz nélkül. Eldöntötte: légicsapást mérnek Szíriára. Innen indul a bénázás.

(A nemzetközi közösség – értem itt elsősorban az ENSZ-t – tehetetlenségéről és véget nem értő „világbékét” skandáló jelszavairól most nem írnék.)

Tehát az amerikai kormány eltökélt abban, hogy történjék bármi is, ők megtámadják Szíriát. Ezt maga Obama és a külügyminiszter, John Kerry is kijelentette. A csavar ott jön, hogy amikor szólni kellett volna a vezérkari főnöknek, hogy indulhatnak a repülőgépek a szíriai légtérbe, az elnök hirtelen meghátrált, visszakapcsolt egy sebességet. Addig volt csak teljesen biztos a dolgában, amíg nem kellett cselekednie.

Az rendben van, hogy az Egyesült Államok próbálja azt a látszatot kelteni, mintha még mindig a világ erkölcsi megmentője lenne. (A Bush-adminisztráció óta tudjuk, hogy elveszítette ezt a szerepét.) De az már nincs rendben, hogy el akarja játszani, de amikor a tettekhez érne a folyamat, akkor hirtelen pacifista lesz.

Ugyanis ezen a ponton kérte Obama a Kongresszus felhatalmazását a támadáshoz. (A törvények szerint ehhez nincs is szüksége.) Ez pedig két szempontból is logikátlan:

1)    Ha az Asszad-rezsim valóban átlépte a vörös vonalat, és Obama beígérte a támadást, akkor miért nem teszi azt, és minek kell neki a Kongresszus engedélye?

2)    Mi van akkor, ha a Kongresszus nemet mond a tervezetre? Ez azt jelentené, hogy Obama visszavonja korábbi ígéretét, és mégsem annyira vörös az a vonal?

Azt gondolom, hogy a fiatalabb George Bush sem jókedvéből, vagy politikai megfontolásból indított háborút Afganisztán, majd Irak ellen. (Hogy utóbbinak mi lett a végkimenetele, azt hagyjuk, de Bush következetesen bevállalta a döntést.) Szíriában egyébként sincs béke, hiszen százak halnak meg naponta, és kétmillióan hagyták el eddig az országot. Ennél rosszabb tehát nem lehet, Asszadért meg senki nem fog sírni, még Putyin sem. Obama ráadásul kifutó elnök, választást sem kell nyernie. Ha az elnök tehát úgy ítéli meg, hogy erkölcsileg helyénvaló a katonai beavatkozás, és ezt világgá is kürtöli, akkor az utolsó pillanatban ne bújjon különféle szervezetek mögé, hanem vállalja a konfliktust. Talán megmentett volna valamit a régi Amerika régmúlt dicsőségéből...

Címkék:háború szíria barack obama 51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szintiszta.blog.hu/api/trackback/id/tr405497154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

büdös zokni 2013.09.06. 22:52:27

Valóban, szerintem is minden Nobel-békedijasnak háborút kellene inditania és emberek ezreit lemészárolnia. Vajon a Tomahawk rakéták miért is nem számitanak tömegpusztitó fegyvernek???

Jaffar 2013.09.06. 22:54:57

A "játsza" nem 2 sz-szel írandó?

rozsdamentes arcél 2013.09.06. 22:56:14

@Jaffar: de igen. Index címlap, no komment.

Ibn al-Haiszam 2013.09.06. 23:02:13

Szerencse, hogy már nem egy falusi kocsma szintjén működik az amerikai külpolitika.

kvp 2013.09.06. 23:12:34

A helyzet sajnos ketszeresen rossz. Egyreszt a jelenlegi szir kormanyt nem tamogathatjak, viszont a lazadok azok akik ellen irakban meg afganisztanban harcolnak. Obama mondott valamit amit nem gondolt komolyan es nem is szamitott ra, hogy atlepik, erre megtortent. Persze azt nem tudjuk, hogy tenyleg megtortent es tenyleg ki volt a tamado, de bevetettek valamit a lakossag ellen. A tobbi info zavaros. A korrekt megoldas egy ensz misszio lenne a teljes lakossag lefegyverzesevel, tehat mind a kormanyeroket, mind a lazadokat le kellene fegyverezniuk. Ez meg afganisztanban sem jott ossze, tehat meg sem akarjak problalni.

Egyebkent meg az elnoknek csak akkor kell a szenatus velemenyet kernie ha tamado haborurol van szo, tehat nem vedekeznek. Afganisztan es irak eseten 'vedekeztek', mig itt senki nem bantja az amerikai erdekeket vagy amerikai allampolgarokat, ezert ez olyan tamado haboru lenne mint amikor a nemetek mindket vilaghaboruban besetaltak franciaorszagba.

Valahogy sikerult az amerikai kormanynak belekerulnie egy olyan igeret csabdaba, hogy vagy kihatralnak es leegnek a fel vilag elott vagy belemennek es bebuknak meg egy haborut, sot magukra huzzak a fel arab vilagot. (azaz inkabb a masik felet is)

alfacharlybravo 2013.09.06. 23:17:55

Hmm, a pökhendi amerikai kongresszus nem volt hajlandó fogadni az orosz küldöttséget. Putyin pedig keményen beszólt nekik, ha ezek után is szart kavarnak akkor lesz komoly probléma és ha még az AP riporterének van igaza, hogy amerikai fegyverről van szó és csak a kíváncsi ellenzéki ügyetlenkedte el dolgot és Szaúd-Arábia adta át? Én értem Obama dilemmáját, mert ha ez utólag bebizonyosodik? Meg mi a szart akarnak bombázni és hány civil áldozat lesz és azután a terrorista felkelőkkel mit kezdenek? Az oroszok piszokul oda figyelnek egy kóbor rakéta kísérletet is kiszúrtak. Most már azért nem lehet csak úgy packázni Putyinékkal az új szilárd hatóanyagú rakétáik nem is olyan rosszak.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.06. 23:17:56

Obama egy tehetséges politikus, de konkrétan a szíriai helyzet sarokba szorította. Egyébként minden amerikai elnök a mandátuma alatt szembesül egy ilyen próbatétellel.
Miről van szó?
1. A zsidó lobbi nyomása, amely szeretné elérni Szíria katonai erejének megroppantását.
2. Tényleg úgy tűnik, hogy Aszadék mérges gázokat vetettek be, és ezt valljuk be nem lehet szó nélkül hagyni. Holnap mások is vérszemet kaphatnak.
3. Oroszország akadékoskodása. Ez a legnagyobb probléma. Meg ugye a Putyin. Amennyire csodáltam régen, annyirakiábrándultam ebből az emberből. Elvált a feleségétől, és most fedezte fel magában a homofóbiát. Na hiszen! Közben Oroszország stagnál. Tegye fel a kezét, aki következő pihenőszabadságát Oroszországban szeretné tölteni!
4. Az ottani keresztények sorsa. Na, ez az, ami a legkevésbé érdekli az összes nagykutyát. Ha Mohamedről karikatúra jelenik meg, kész a balhé. Ha valahol megsértik a zsidókat, dettó. Mintha a keresztények szabad préda lennének. Meddig?

Janos Potak 2013.09.06. 23:43:12

Ha Adolf még élne micsoda fegyvertársak lehetnének Obamával. Tuti, hogy együtt lerendeznék az Arabokat. Blitzkrieg. Aztán végre béke lenne a közelkeleten, csend és rend. Az olaj meg csak folydogálna szépen békésen tovább.

Janos Potak 2013.09.06. 23:47:20

@büdös zokni: mondta mindenki, hogy Obamának a Nobeldíjat mintegy bizalommal megelölegezve adták, és még meg kell, hogy szolgálja. Erre jobb alkalom nem is adódhat, mint egy villámháború!

Janos Potak 2013.09.06. 23:49:38

@Ibn al-Haiszam: Igen, a niveau egyre csökken. Ez inkább már a falusi disznóól szintje.

_most_ 2013.09.06. 23:59:19

USA bombázza inkább Oroszországot, sokkal korrektebb lenne.

Démonmac1 2013.09.07. 00:29:27

A HVG ben tök tisztán és világosan leírják ki kivel van, ahelyett hogy találgatnánk, miért nem olvassátok el?:)

Démonmac1 2013.09.07. 00:36:42

Az a faramuci helyzet állt elő, nincs jó választás, mert a lázadók is épp annyira gazemberek, mint Aszad emberei.

Az meg senkinek nem hiányzik, egy újabb instabil állam a közel-keleten.

u.i a tomahawk az nem tömegpusztitó (en.wikipedia.org/wiki/Tomahawk_%28missile%29

brazileiro 2013.09.07. 01:11:01

@Jaffar: @rozsdamentes arcél:

Nem, mert nem felszólító mód, hanem kijelentő. No comment.

Ami meg a posztot illeti: Obama 2007-ben egyértelműen kijelentette, hogy szerinte az amerikai elnök nem indíthat háborút a kongresszus jóváhagyása nélkül. Most emlékeztették erre (például Rand Paul), ezért kérte ki a kongresszus jóváhagyását. Ez egyébként nem is feltétlen rossz neki, ugyanis így a képviselőháznak kellene szembemennie Izraellel és állnia Oroszország mellé. Ami még úgy is nehéz, hogy a közvéleménykutatások szerint az amerikaiak 60 százaléka ellenzi a közbeavatkozást. Ha meg megszavazzák,akkor mögötte van a nemzet hozzájárulása.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.09.07. 01:28:25

Tudjuk jól, mennyire sánta ez az egész mese. Fegyveres beavatkozás szuverén ország belpolitikájába, belügyeibe? És ha a kínaiaknak nem tetszik a négerhelyzet az USA-ban, akkor majd lövi a Fehér Házat?

A sok értelmetlenséget nekem egy kérdés egészíti ki: ha az amerikaiak lőni kezdenek, akkor vajon kire fognak lőni? A "rossz emberre"? És az ki? Máris tudni lehet, hogy személyesen ki a bűnös? (És ha tudjuk, attól jogunk lesz őt lelőni?) Vagy Obama bombázni fogja az egész szíriai kormányt, en bloc, úgyszólván? Túl korán kezdte járatni a pofáját. Bezzeg az oroszoknál most éppen ő szarik a helyi törvényekre, amikor a buzikat pátyolgatja. Sebaj, Putyin biztosan szívesen lőne rá személyesen is. Így aztán majd elleszünk valahogy.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.09.07. 01:30:52

@brazileiro: "Nem, mert nem felszólító mód, hanem kijelentő. No comment."

Ez vicc volt, ugye?

Egyébként a "játsza" egy régies formája is lehetne a tárgyatlan "játszott"-nak, de sajnos a cím akkor sem stimmel.

Brix 2013.09.07. 01:33:34

Az a gond, hogy az Egyesült Államok rendkívüli mértékben lejáratta magát erkölcsileg, miután kiderült a titkosszolgálat tevékenysége, amit minden felhatalmazás nélkül folytatott az európai országokban is. Az emberek már a nyugati világban sem fogadják el az USA-t a nyugati civilizáció, és a szabadság védelmezőjének. Az iraki háborút is hazug indokokkal indították, mivel soha nem voltak tömegpusztító fegyverek, viszont 115-125 ezerre teszik a polgári áldozatok számát.

mrZ (törölt) 2013.09.07. 01:34:16

Kedves poszter:
Először a címben megelőlegezed a világmentő szerepet, aztán pedig sértődötten kritizálod mert mégsem. Nem kerek.
Ráadásul hazudsz is mert:
>>Amikor hírszerzési források adatai alapján kiderült,...<<
Nem hírszerzés, hanem az orvosok határok nélkül szervezet jelentése volt a kiinduló alap amit a zsiványok felturbóztak. A msf tiltakozása itt olvasható:
www.msf.org/article/syria-msf-statements-should-not-be-used-justify-military-actions
>>hogy a beszámíthatatlan Asszad kormánya...
Nocsak, pszichológus is vagy már.
>> legalább 1500 ártatlan ember életét oltotta ki az ideggáz bevetésével, ..
Értelmes ember odaírja hogy feltételezések szerint, mert ugye nem tudhatod.
>>Eldöntötte: légicsapást mérnek Szíriára.....
Ez nem az ő egyszemélyi döntése.
>>De az már nincs rendben, hogy el akarja játszani,
>>de amikor a tettekhez érne a folyamat, akkor hirtelen pacifista lesz.
Szerencsére itt vagy te mint az összes szüksées információval felkészült erkölcsi iránytű:
>>Ha az elnök tehát úgy ítéli meg, hogy erkölcsileg helyénvaló a katonai beavatkozás,
>>és ezt világgá is kürtöli, akkor az utolsó pillanatban
>>ne bújjon különféle szervezetek mögé, hanem vállalja a konfliktust.
Mármint öljenek meg még néhány százezret, mert erkölcsileg helyénvaló?

Ps: a csalódott stílusod nagyon hasonlít a jerusalem post kommentelőinek megjegyzéseihez. Biztos véletlen.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.09.07. 02:09:53

A geopolitikával tudományos szinten foglalkozók úgy próbálják leírni a birodalmi bizniszt, mint valamiféle grandiózus sakkjátszmát, miközben - mivel a demokratikus döntéshozatal leginkább a középszerű embereket hajlamos döntéshozói pozícióba juttatni - a politikusok maximum a póker szabályainak megértésére képesek. Ha néha mégis a sakktáblához kényszeríti őket egy tehettségesebb versenyző, akkor pedig felrúgják az asztalt, ha vesztésre állnak. Nagyjából az összes Nagytestvérrel kapcsolatos anomália visszavezethető erre a problémára.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.09.07. 02:16:38

Ha Amerikában egy amerikai állampolgár megmérgez 1500 embert, és abban az államban – mert humanitás is van a világon, ugye – nincs halálbüntetés, akkor az illetőt a bíróság legfeljebb elítéli 800 évre, hiszen még kiderülhet az ártatlansága. És ha a per során az esküdtszék nem látja tökéletesen bizonyítottnak a vádat, vagy a bíró mindenféle hülyeség miatt érvényteleníti a bizonyítékokat, akkor az illető szabad, eredjen haza. Most Obama belengette azt, hogy egy másik ország területén egy másik ország meg nem nevezett állampolgárai ellen tárgyalás nélkül halálos ítéletet hoz, elég zavaros bizonyítékokra hivatkozva, ő személyesen. Ha nem lenne világos, hogy itt miről van szó a valóságban, akkor ez lenne a századik gyenge pont a mesében. Obama, a világ demokrata védelmezője.

bkkzol 2013.09.07. 04:13:11

Valakit érdekel, hogy az egyik szutyok arab gyilkolja a másik szutyok arabot? Az a vérlázitó, hogy beengedik a "menekulteket" európába, láttam a szicíliai képeket. Menjenek szépen iránba, irakba vagy masik arab testvérükhöz! Pár év múlva meg itt gyujtogatnak majd az útcán ,mert pár suttyó tolvaj beugrik egy trafóházba...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.09.07. 04:16:53

Nincs itt semmi logikai baki. Obamának sikerült egyesítenie azt, hogy a korábbi állításához is hű legyen, de a közvélekedéshez is igazodjon.

A vörös vonal azt jelenti, hogy ő a háború mellett van, ha Assad megmenekül, az nem azért lesz, mert ő nem lépett. A vörös vonal átlépésének van következménye. Most képzeld el, Assadnak azért kell imádkoznia (ha hívő), hogy az amerikai kongresszus mentse meg a bőrét!

De mivel a közvélemény eléggé a háború ellen van, ezért menti az irháját, és a kongresszusra hárítja a felelősséget. Ez egy nagyon is ravasz húzás. Logikai baki nincs benne.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.07. 04:26:08

@Androsz: "az amerikaiak lőni kezdenek, akkor vajon kire fognak lőni? "

a vegyifegyver raktárakra, te hülye.

te se álltál sorba, amikor az IQ-t osztogatták

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.07. 07:00:00

"Ugyanis ezen a ponton kérte Obama a Kongresszus felhatalmazását a támadáshoz. (A törvények szerint ehhez nincs is szüksége.)"

The Congress shall have Power [...] To declare War

www.usconstitution.net/xconst_A1Sec8.html

The War Powers Resolution of 1973 (50 U.S.C. 1541-1548) is a federal law intended to check the president's power to commit the United States to an armed conflict without the consent of Congress. The resolution was adopted in the form of a United States Congress joint resolution; this provides that the President can send U.S. armed forces into action abroad only by declaration of war by Congress, "statutory authorization," or in case of "a national emergency created by attack upon the United States, its territories or possessions, or its armed forces."

en.wikipedia.org/wiki/War_Powers_Act

Épelméjű 2013.09.07. 07:25:26

"akkor az utolsó pillanatban ne bújjon különféle szervezetek mögé, hanem vállalja a konfliktust."

LoL, akkor már visszaút NINCS, ha egyszer kimondta menni kell és pusztítani a férgesét. For hadügyminiszter posztoló!

Az ENSZ, EU, USA és Izrael képmutató, ál-erkölcscsősz. Állandóan az emberi jogok mellett, népirtások ellen, minden embernek az élethez való jogáért "küzd". Az hagyján, hogy sok 1.000 embert, vagy 10-20.000 embert öltek meg eddig Szíriában kormányerők, az le van szarva, ha már gázzal is ölnek, NA azt már nem hagyjuk! Jajj a Szíriai kormánynak!

Obama amúgy nagyon ügyesen elmondta a valós indokot, ha már vegyi fegyvereket is bemernek vetni, akkor oda kell csapnunk, mert akár RÁNK is dobhatják azokat! Szóval nem az a baj, hogy emberek ezrei hallnak, haltak és még fognak is meghalni, hanem, hogy már az USA-ra és szövetségeseire (ki lehet találni melyik szövetséges a legveszélyeztetettebb..)is irgalmatlan veszély leselkedik vegyi töltetek miatt....

Undorító amit csinálnak a világ "jobb" feléhez tartozó országok, úgy unblock.

ninimimi 2013.09.07. 08:10:15

@Jaffar:
"A "játsza" nem 2 sz-szel írandó?"

Miért szólsz nekik? Hadd írják így! Olyan, mintha én is egy d-vel írtam volna a "hadat". Rögtön lehetne tudni, hogy melyik hadhoz tartoznék én is. Olyan ez, mint egy cégér. Segít eligazodni, és sok időt takarít meg. Így aztán nem kell végigolvasni az embernek sok gonosz, hazug, ezért a tények és a logika magvait is nélkülöző mocskolódásokat. Amit a világ civilizáltabb, demokratikusabb - és ezért nagyságrenddel fejlettebb - felével szemben mindig is űzni fognak.

ninimimi 2013.09.07. 08:11:39

@ninimimi:
"az embernek sok gonosz, hazug, ezért a tények és a logika magvait is nélkülöző mocskolódásokat."
=
az embernek sok gonosz, hazug, ezért a tények és a logika magvait is nélkülöző mocskolódást.

Ad Dio 2013.09.07. 08:15:09

Meglettek a Szaddam tömegpusztító fegyverei azóta?

Mert ha nem, akkor én nem vagyok meggyőzve. Láttunk egy videot, meg olvastunk egy jelentést, amit civilek állítottak össze. Ehhez annyit, hogy Superman a TV-ben repül és a könyvekben még ennél cifrábbak is vannak, vagyis a papír mindent elbír.

Ezekre a "tényekre" háború épül.

NB: aki civileket öl, az bűnöző. Aki vegyifegyveres támadást rendel el civilek ellen, azt addig kell ölni amig nagyon meg nem hal. De...

erdosakos 2013.09.07. 08:15:53

"Játssza" egy sz-szel?! Ez így kínos!

erdosakos 2013.09.07. 08:19:26

@Androsz: Az ige tárgyas ragozásában E/3 személyben a rag "-ja". Ez teljesen hasonul a szótő sz hangjával, amit írásban is jelőlünk. Ezért ez a szó kijelentő mondatban (és felszólítóban is!) "játssza". Ez a helyzet.

nincs1itt 2013.09.07. 08:20:12

Ez a cikkiró meglehetősen korlátolt, képtelen elemzően, kitekintően hozzáállni a kérdéshez. Ki a fene beszél itt a szirekről?? Az egész térséget destabilizálhatja a bombázás, Sziria eleste szabad utat nyitna nyugatról Irán és Kina felé, valamint a déli, volt szovjet tagköztársaságok felé, az oroszok seggébe, délen.
Ezt Irán és Oroszország egész egyszerűen, geopolitikai és biztonsági okok miatt nem hagyhatja - Sziria nem eshet el, tehát amerikai beavatkozás esetén jelentősen megnő egy, az egész térségre kiterjedő, regionális háború esélye.
Ha nem egy nagyobbé...

lobster thermidor 2013.09.07. 08:38:13

@Kara kán:

Fura elképzeléseid vannak!
A zsidó lobbi nem annyira hülye, hogy a felfegyverzett szélsőséges iszlám mozgalmak kezére játssza Szíriát.

Petitprince 2013.09.07. 08:38:50

Logikailag tényleg nem stimmel, viszont az ember nemcsak logika, hanem mellette még sok egyéb más is. Az én szememben az, hogy Barack vállalja embersége egyéb vonatkozásait is, nem kisebbíti hanem nagyobbítja őt. Talán ez különbözteti meg őt egy kicsit logikusan gondolkodó elődjeitől.

lobster thermidor 2013.09.07. 08:40:12

@Behajtó70:

Mert azok a bombák csak úgy maguktól felrobbannak ám, mint a részeg Józsi kezében szilveszterkor a petárdák. :)

Mrs.Columbo 2013.09.07. 08:49:44

... és a legviccesebb az egészben az, hogy ha a helyzet egyszer megkívánja, Amerika az elsők között lesz, aki vegyi fegyvert is alkalmazni fog.

eöeöe 2013.09.07. 09:26:25

Gyilkoljunk meg pár gyilkost hogy megállítsuk a gyilkolást. Nincs is ennél szebb gondolatmenet.

vasgyuszi 2013.09.07. 09:47:44

@erdosakos: Felüdülés volt olvasni egy értelmes embert! Köszönöm!

Versenycsiga 2013.09.07. 10:48:02

@erdosakos:
Egyes, ülj le. De ha hülye vagy a nyelvtanhoz, akkor minek adod elő ezt az ál-okoskodást?
A "játszik" szó kijelentő módban "játsza", pl: "jól játsza a szerepét", felszólító módban "játssza", pl: "ne játssza már meg magát!"
Grétsy Laci bácsi csókoltat.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.07. 11:23:03

@nincs_itt:
Az ne zavarjon, hogy Amcsiának már most katonai támaszpontjai vannak pl. Kirgizisztánban is, te okoskodó.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.07. 11:38:04

@Ad Dio:
Igen, meglettek, képzeld!
A mérges gázok biztosan, amikkel kurdokat gyilkolt Szaddám.

Válasszuk szét a két dolgot:
1. A tömeggyilkos zsarnokoknak menniük kell.
2. A fenti 1. pont teljesülése után békét és stabilitást kell teremteni.

Az USA-ék az 1. pontot általában teljesítik, de a 2. pontot rendre nem tudják összehozni.

Elmagyarázom nektek, mert buták vagytok, mint a fekete föld:

Az USA katonailag nagyon erős, az erő nyelvén kiválóan tud beszélni, de valamiért a békét nem tudja megnyerni.

Miért is?

Azért, mert a szabadság eszméire épülő társadalom képtelen olyan totalitárius eszközökhöz nyúlni, mint amilyeneket alkalmaznak a vallási fanatizmus (zsidó zelóták, keresztény inkvizíció, moszlim sária) és az istentelen állami önkény (jakobinizmus, hitlerizmus, kommunizmus) gyilkosai.
Mert itt konkrétan tömeggyilkolni kéne, vagyis az ordas eszmék vallóit ki kellene irtani, de ugye ezt egy demokratikus állam nem vállalhatja be, így maradnak a sebészi beavatkozásnak mondott dróntámadások és a csontvelőig hatolni próbáló elektronikus megfigyelés.
Amerika azt tehetné még, hogy fokozza a propagandát. E téren az ellenségei sem tétlenkednek. A jól bevált Szabad Európa-gyakorlatot folytatni kéne. Vnnak persze más eszközök is, amelyeket Amcsia a hidegháború alatt sikeresen alkalmazott a vörös veszély ellen.
Azóta sajnos a régi nemzedék kinőtt. Ma nyugaton is az ún. '68-as, szerintem átkozott nemzedék vette át előszpr a gazdasági, pénzügyi, majd a politikai hatalmat is, és amerre elmegy ott belső pusztulás van. Mint abban a sci-fiben, amely az Antarktiszon játszódik.*
______________________
* Háború a Föld ellen, vagy mi volt a címe, de a lényege az, hogy a "Ne nyisd ki!" feliratú dobozból kipiszkált E.T. halálos vírust szabadított a földi élővilágra. De ez ugye a Pandora-szelence ősi mítoszának újrahasznosítása. Na, bummmm! Mert azt le kell szögezni, hogy a drogliberalizálást propagáló "hatvannyolcasok" ezt akarják: kinyitni Pandora szelencéjét, és ráengedni a Sátánt, hanem is a világra, de hőn szeretett bolygónkra, a Földre.)

Ad Dio 2013.09.07. 15:11:33

@Kara kán:

"Igen, meglettek, képzeld!"

Próbálom elképzelni... sikerült... aztán rátekintek a valóságra... áhhh sajnos mégsem! Nem lettek meg a fegyverek.

A casus belli pedig anno az volt, hogy az a nyomorult tömegpusztító fegyvereket gyárt. Aztán nem gyártott. Sőt, akkor éppen nem is birtokolt.

A kurd mészárláshoz egyébként minden bizonnyal amerikai mérgesgázt használt anno. Csak akkor még amerika szövetségese volt, de amikor nekiugrott Kuwaitnak, akkor belelépett az amerikai érdekeltségbe - és persze az olajbizniszbe.

Nem félreérteni: nem Saddamot védem, hanem a hazugságot nem fogadom el. Beszéljünk egyenesen: az USA (és Izrael) érdeke ez a háború. Az USA érdeke az, hogy amerikei típusú "demokráciák" legyenek mindenhol, így téve kezelhetővé és biznisz globalizálhatóvá a világot. Ezzel nincs baj: ez egyenes beszéd, értem is. Csak ne csináljunk ebből keresztes hadjáratot a "béke nevében".

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.09.07. 17:46:20

@erdosakos: "Az ige tárgyas ragozásában..."

Pontosan. Olvasd el azt is, amit én írtam.

@rabelais: " »...vajon kire fognak lőni?« a vegyifegyver raktárakra, te hülye."

Nem tudom, mennyire büntetés az, ha EZUTÁN nem tudnak vegyi fegyvert használni, amit szerintem nem is nagyon akarnak, a provokáció már megvolt. Az is csuda hasznos lehet, ha szétrobbantanak egy gyárat, amely tele van veszélyes vegyi anyagokkal és odavezényelt munkással. Tudtommal inkább a bűnösöket szánnák célpontnak, de ezen még lesz mit gondolkodni. Eltekintve attól az apróságról, amelyet a tárgyalás nélküli halálos ítéletekről és már civilizálatlanságokról írtam.

"te se álltál sorba, amikor az IQ-t osztogatták"

Nyilván a MAGAS IQ-ra gondoltál, nem pusztán egy akármilyen mérőszámra. Nekem nem kellett sorba állnom hozzá, nekem már gyárilag megvan.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.07. 19:01:55

@Ad Dio:
"Csak ne csináljunk ebből keresztes hadjáratot a "béke nevében""

Keresztes hadjárat sehol nem volt, Amerika semmilyen demokráciát nem exportál sajnos. Pont úgy viselkednek, mint a rómaiak. Meghódítanak barbár területeket, de civilizáció-export nincs.
Mert, ha lenne, akkor Irakban és Afganisztánban vallásszabadság lenne, a keresztényeket nem üldöznék, az iskolákat megreformálták volna, szabadon lehetne terjeszteni a Bibliát stb.
Na, most isszuk meg a levét annak, hogy 425 éve 1588-ban a Grande y Felicísima Armada kudarcot vallott. Mert ugye a spanyoloknak más volt a megközelítésük.

ninimimi 2013.09.07. 19:15:59

@Kara kán:
ninimimini@gmail.com

Ha van kedved, írj nekem, hogy néha eszmét cserélhessünk! Már azt hittem, kivesztek a normálisak ettől a nyugat- és főleg USA-ellenes, posztbolsevik, "68-as eszmeiséget" terjesztő médiától.
2013.09.07. 11:38:04-kor írott minden szavad telitalálat. Tényleg érthetetlen, miért felejtette el az USA a külföldi propaganda fontosságát.
A zsigerből USA-t gyűlölő fröcsögők esetét meg egy tollvonással elintézhetnék: aki ennyire utálja az USA-t, mint ezek a fröcsögők, akkor az ugye nem akar soha többé odautazni?! Na, mi is következik ebből?

rozsdamentes arcél 2013.09.07. 23:27:18

@brazileiro: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Javaslom az alábbi oldal látogatását:

xn--helyesrs-fza2j.mta.hu/helyesiras/default/suggest#

erdosakos 2013.09.08. 12:43:36

@Versenycsiga: Bízom benne, hogy csak provokálsz, és nem vagy ennyire ostoba. Azért mertem előadni ezt az "álokoskodást" mert magyar nyelvet és irodalmat tanítok több, mint húsz éve. El kell keserítselek, nekem van igazam. Az igét és helyesírását hatodik osztályban tanítjuk, nézz utána bármelyik hatodikos általános iskolás nyelvtan könyvben, és meg fogod találni az "álokoskodásomat.
Tanulni sohasem késő!
Részemről lezártan tekintem a veled folytatott párbeszédet.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.09.09. 08:56:12

@Ad Dio:

"Nem tudom, mennyire büntetés az, ha EZUTÁN nem tudnak vegyi fegyvert használni, amit szerintem nem is nagyon akarnak, a provokáció már megvolt. "

azért te elég hülye vagy, mit ne mondjak. van egy ember, akinek mondjuk fegyverhasználati engedélye van. szétlövi az asszony fejét. elvegyük tőle a fegyvert, vagy hagyjuk nála azzal, hogy "ugyan már, most már nem fog lövöldözni, kiélte magát?!" ha nem veszik el, nem küldik börtönbe, akkor szerinted ettől hirtelen megjavul, vagy vérszemet kap?!

neked úgy hányas az IQ-d ember, hogy ennyire egyszerű dolgokat kell magyarázni?!

"Az is csuda hasznos lehet, ha szétrobbantanak egy gyárat, amely tele van veszélyes vegyi anyagokkal és odavezényelt munkással."

raktárat. meg fog halni esetleg 3 raktárőr. mi ez a sok ezer áldozathoz képest?!

"Nyilván a MAGAS IQ-ra gondoltál, nem pusztán egy akármilyen mérőszámra. Nekem nem kellett sorba állnom hozzá, nekem már gyárilag megvan. "

neked ezt a mesét mondták?! és elhitted?!:) megsúgom, szériahibás vagy.

Ad Dio 2013.09.09. 10:06:50

@rabelais:

"megsúgom, szériahibás vagy."

Nem kizárt :-). De Te meg sajnos figyelmetlen. Nem jó helyre klikkeltél...

Pobjeda elvtárs 2013.10.10. 07:12:55

Talán azért, mert nem az Assad kormány vetett be vegyi fegyvert.

Az alábbi videokon pl. egyértelműen azonosítható az ENSZ ellenőrök által talált barkács rakéta ami a szarin töltetet hordozta, valamint a Liwa al Islam nevű szélsőséges lázadó milícia.

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VlcbBTjh2EU
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r9Ztl0bm7u8
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F2QbEuRhgY4

Mindezeken túl Obama blöffölt egyet, aztán a vesztésre álló lázadók lehívták a blöffjét Obama pedig meghátrált, Putyin pedig lecsapott,
és az Orosz diplomácia diadalmaskodott.
süti beállítások módosítása