Egy szerény javaslat

Hubert József 2013.09.03.

Kedves szocialisták, együttisták, LMP-n innen és túl a liberális oldal maradvány-, ragadvány- és utód pártjai. Mélyen tisztelt demokratikus ellenzék: lenne egy szerény javaslatom. Csak, mielőtt tovább is kattintanátok, hogy ilyet már ezret és bárkitől, rögtön az elején hadd pöccintsem a horgot a szátokba: a szavazatomat lehet megvásárolni. Nem csak az enyémet, hanem még úgy három-négymillió magyar szavazópolgárét. Meg lesz a kétharmad, csak hallgassatok rám.

votefornobody.jpg 

Nem kínálok semmi illegálisat, nem várom el, hogy a zavarosban halásszatok, egy háromfogásos vacsora a Várban az kellemes, de maradi vagyok, és a meghitt pillanatokat szívesebben töltöm a feleségemmel, mint teszem azt Török Zsolttal, vagy az éppen aktuális szavazatvásárlási főfelelőssel. De lenne itt valami, amit ha megoldanátok, önként, dalolva húznám be az ikszet akármelyik párt mellé is közületek. Sőt, csak hogy tuttira menjünk, még azt is boldogan felvállalnám, hogy a környezetemet telefonon, személyesen, emailben bombázzam éjjel-nappal a remekbe szabott pártprogramotokkal. Nem lenne menekülés. Teljesen ingyen áldoznám fel magamat a párt oltárán. Csak egyet kérek.

 

Kínáljatok értelmes, hihető választ a problémáimra

 

Nem egy nagy wasistdas, belátom. Őszintén? Munka közben, félvállról ugrott be, és parancsoljatok: tök ingyen a tietek a teljes knowhow. Tessék, lehet ízlelgetni, forgassátok magatokban, használjátok. Mert amit ma a baloldal kínál az minden, csak nem megoldás.

 

1. Csavarjátok le a potmétert a hisztis, demokráciaféltő álnyavalygásról. Nézzetek már tükörbe. Aztán a párttaglistára. Aztán vissza a tükörbe. Csak azt az egyet magyarázzátok meg, hogy nem röhögitek el magatokat ebben a rohadt nagy demokratikus porhintésben? Figyeltem, a fejetek se vörösödik a kamera előtt, tényleg, elismerésre méltó, profi meló. Igen, vannak problémák a demokráciával az országban, igen, a Fidesz a főkolompos, igen, az Orbán-rendszer, ha tehetné, egyesével szedné fel az ezeregyszáz év alatt vérrel-verejtékkel kiizzadt emberi jogi vívmányaink nagy többségét, ha nem mindegyikét. De majd pont ti védtek meg minket tőlük? Hiteles, mondhatom. Akkor a hecc kedvéért kezdhetnétek például a III/3-as akták kiteregetésével, az ügynöklisták napvilágra hozatalával, mert ezzel még piszkosul adósai vagytok, ti, politikusaink, az egész magyar népnek. Antalltól Medgyessy(!)-ig, Gyurcsány, Orbán, Boross(!!!) bá', többiek. Ne már, hogy ezt a nemes ügyet is meghagyjátok a vérgőzős, echte náci pártnak (bőven elég volt, hogy hagytátok őket szépen felépítkezni a többi, szőnyeg alá söpört kérdés hegyéből).

 

2. Tegyük fel, elfogadjuk: megváltoztatok (inkább a körülmények, mint ti, de a lényeget tekintve most ugyanaz). Akkor is az a helyzet áll fenn, hogy egy szűk 3 százalékos gourmet réteget leszámítva, nincs ebben az országban, aki 5 százalék (és akkor még sokat mondtam) fizetésemelésért ne adná el az összes veleszületett jogát. Bele értve a vallás-, gyülekezés-, szólás-, lelkiismereti- és a többit is. A problémát ugyanis távolról sem az jelenti, amiről ti beszéltek (ld. 3-as pont). Hadd engedjek egy bepillantást nektek az alulnézetbe. Kezdjük talán azzal, hogy itt nem lehet vállalkozni. Komolyan nem. Aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik. Nem milliárdos befektetésekről, pusztán 1+2 főt eltartó, kis családi vállalkozásokról beszélek. De menjünk tovább: gyerekek éheznek (százezrekről van szó, bár legyünk nagyvonalúak és lépjük át őket, tulajdonképpen nem szavazó réteg), nyakunkon a munkanélküliség, akinek meg van melója, az tízből hatszor sok kategóriával az adottsága, végzettsége, képességei alatt talál magának valamit, csak, hogy ne haljon éhen (legalábbis ne azonnal). Szar az egészségügy. Minőségi felsőoktatás? Hálistennek hírből se ismerjük. Az lenne itt az igazi gond, ha gondolkoznának az emberek. Ne mutogassatok a narancsdiktátorra, a szociérában egy hangyányit sem volt jobb egyik sem. Ezeket ti, közösen, együttes erővel vertétek szét, hoztátok össze és sóztátok a nyakunkba. Benne volt Orbán. Benne volt Gyurcsány. Benne volt Bajnai, Medgyessy, Antall, Horn, Boross, meg előtte még 3-4 generáció legalább.

 

3. Értem én, hogy nagy hagyományai vannak az értelmiségi agymenéseknek a baloldalon, de az országban meg a problémáknak vannak nagy hagyományai, márpedig ti ezen a téren tendenciózusan mellé beszéltek. Példálózó jelleggel: a melegkérdés a társadalom 90 százalékát hidegen hagyja (a maradékot tessék két felé vágni a nácik és a homokosok közt, és azokat is mind kevésbé mozgósítja a kérdés - ld. az idei melegfelvonulás kudarcát). A hajléktalanok tényleg rettenet egy irritáló népség (de legyünk igazságosak: "csak" 90 százalékban). Sikerült addig csorgatni a zsebekbe a lóvét, hogy az unió ma már távolról sem hívószó. 5 százalékos áfakulcs, mint kampánytéma? Kérlek, ez vérciki, ki hiszi ezt el pont nektek?

 

4. Végül, nem utolsó sorban: könyörgöm, ne teregessétek ki a családi szennyest. Erről már beszéltünk, de most komolyan: senki, de senki nem kíváncsi az osztódással, de gombamód szaporodó ballib oldali kiscsoportok, pártszerű kezdeményezések és szekták izzadósan fotelkarfát markoló, kínos belharcára. Oldjátok meg a háttérben, a tévéképernyőről nézve kultúrember formátok van (bár tévedtem már nagyobbat is). Este, amikor belövöm az ATV-n a híradót, nem egy folytatásos brazil szappanoperára vagyok kíváncsi. Nem a "Barátok közt"-öt akarom látni Attilával, Fletóval, Gordonnal.

 

Nem. Azt akarom látni, hogy van, aki látja, hogy mi a problémám, és van rá válasza. De szeretném ez egyszer bíztató jelleggel befejezni. Egyetlen más - általam ismert - erő sem kínál erre a helyzetre megoldást (részletekről máskor, egy következő cikkben). De nincs az pénz, hatalom, akármi, hogy 2014-ben én még egyszer a legkisebb rossz elve alapján válasszak. Ha más jelentkező nem lesz, hát van egy határozottan szimpatikus kezdeményezés...

 

Szolgálati közlemény: Színtiszta a facebookon. Lájkot, névtelen adományokat, Soros-milliárdokat fogadunk. Szükség esetén számlaképesek vagyunk, és akár a KDNP-székházat is el tudjuk foglalni.

Címkék:mszp gyurcsány liberális ballib bajnai szocialisták mesterházy dk e14 pártprogram választások 2014 párbeszéd magyarországért 297 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szintiszta.blog.hu/api/trackback/id/tr15489144

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy szerény javaslat az ellenzéknek 2013.09.04. 11:26:02

Csavarjátok le a potmétert a hisztis, demokráciaféltő álnyavalygásról. Nézzetek már tükörbe.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xunilo 2013.09.04. 16:10:36

@1001nappal: "Eddig meggyőződésem volt, hogy Orbánnál nagyobb gazdasági analfabéta nincs ebben az országban"

Nézz magadba s máris találsz egyet! :-)

panelburzsuj 2013.09.04. 16:11:23

@mojoking77:

Ki tudná megtenni?

1.

Egy összeomlásból kiemelkedő "vérbal".

Amitől a Jóisten óvjon meg mindannyiunkat.

2.

Egy "nyugatkompatibilis" = ("rendszerazonos") kapitalista párt.

Aminek már a gondolata ellen is mára minden magyar párt "népfrontba" tömörült.

X.

Megszűnünk "szuverénnek" lenni, és az "Egységes Európa" Bach-huszárárjai, civilzátorai, "brüsszeli vállllllaposai" fogják "beintegrálni" az ésszerű együttműködésre maguk erejéből képtelen magyarokat.

Vannak ennél összemárhetlenül utópikusabbb forgatókönyveim is.

Csak ízelítőül:

a) megjön az eszünk

b) kijózanodunk

...

xunilo 2013.09.04. 16:13:47

@Zka: nem hiszem, h ezt matek irányból meg lehet közelíteni.
El kéne fogadni, h a társadalom 90-95% nem homokos. Azt is el kéne fogadni, h ennek a rétegnek egy jelentős része NEM akarja, h nyilvánosan buzuljanak, legyen az utcai csókolózás vagy hivatalos esküvő.

(na tessék, mégis itt a matek)

1001nappal 2013.09.04. 16:13:57

@xunilo:
Fogalmam sincs, mennyit adóztam, erre tartották a könyvelőt. Annyit adóztam, amennyi járt. Annyi tudok, hogy a munkám évente 150-200 milliót hozott a cégnek. Számold ki, hogy futotta-e belőle adóra.
Bírom a hozzád hasonló okostojásokat, aki szerint mindenki adócsaló, aki nem ért egyet Orbán ámokfutásával. Talán te is adót csaltál az előző kormány alatt? Magadból indulsz ki? Adót csalni nem bűn, hanem politikai ellenállás?

unionista (törölt) 2013.09.04. 16:14:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
az ortodox liberalizmus sem vált be a gyakorlatban. az, hogy a társadalmi státuszánál fogva mindenki dolgozzon rendesen. van akinek az marad, hogy küzdjön a megélhetésért. ez dél-kelet ázsiában talán működik, dél-kelet európában biztosan nem.

xunilo 2013.09.04. 16:15:30

@panelburzsuj: Nekem egy másik forgatókönyvem van:

zavarjuk el az ÖSSZES magyar politikust, állami vezetőt, stb-t, és hívjunk németeket helyettük. Nekem úgy tűnik, nekik jobban megy ez, hátha itt is rendet raknának.

panelburzsuj 2013.09.04. 16:17:48

@xunilo:

Nem, nem tüntettem a többkulcsért.

Azért tüntettem, hogy egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs, meg költségvetés.

De akkoriban te aligha vitézkedhettél a járókán túl.

Laciii 2013.09.04. 16:18:53

Ha már a németeknél tartunk:
- németek kiérdemlik/megszolgálják a pénzt
- az amcsik csinálják
- a magyarok keresik

xunilo 2013.09.04. 16:20:24

@1001nappal: "Fogalmam sincs, mennyit adóztam, erre tartották a könyvelőt. Annyit adóztam, amennyi járt. Annyi tudok, hogy a munkám évente 150-200 milliót hozott a cégnek. Számold ki, hogy futotta-e belőle adóra.
Bírom a hozzád hasonló okostojásokat, aki szerint mindenki adócsaló, aki nem ért egyet Orbán ámokfutásával. Talán te is adót csaltál az előző kormány alatt? Magadból indulsz ki? Adót csalni nem bűn, hanem politikai ellenállás? "

hazugság szagát sodorja a szél... Mivel is keresett a céged százmilliókat kisbarátom? '95-ben?

Én nem mondtam, h mindenki adócsaló aki utálja Orbánt. Én azt mondogatom, h a progresszív SZJA igazságtalan, és adóelkerülésre ösztönöz.
Nem csaltam adót az előző kormány alatt sem, ez nem pol ellenállási forma. Főleg nem nálam.
De el kellett mennem az országból egy időre azért, mert itthon nem bírtam megkeresni annyit, amennyiből ki tudtam volna fizetni az össze költségemet (lakáshitel)
S igen, örülök, h hazajöhettem és a családom közelében lehetek. S igen, ez nagyrészt az egykulcsos SZJA miatt van. S igen, ha visszajön a ballib, akkor megint el kell mennem. NEm pol ellenállás miatt, hanem azért, hogy megéljek.

panelburzsuj 2013.09.04. 16:21:12

@xunilo:

És ez mennyiben más az X-verziónál?

Hogy nem várja meg a hódítókat, hanem elébük szalad árulkodni?

xunilo 2013.09.04. 16:21:54

@panelburzsuj: "Nem, nem tüntettem a többkulcsért.

Azért tüntettem, hogy egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs, meg költségvetés.

De akkoriban te aligha vitézkedhettél a járókán túl. "

Szóval te 88 előtt kimentél tüntetni? Azért, h bevezessék végre a jövedelemadót itthon?
Ez egyrészt bátor dolog lenne, másrészt viszont nem hihető.

xunilo 2013.09.04. 16:22:33

@panelburzsuj: "Hogy nem várja meg a hódítókat, hanem elébük szalad árulkodni? "

Nem elárul, felkér! Megbíz, szerződéssel.

Peterpapo 2013.09.04. 16:23:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Természetesen én sem arra gondoltam, ami 2009 előtt volt.

xunilo 2013.09.04. 16:23:32

@Laciii: "Ha már a németeknél tartunk:
- németek kiérdemlik/megszolgálják a pénzt
- az amcsik csinálják
- a magyarok keresik " - csak nem találják... :-(

Peterpapo 2013.09.04. 16:24:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Azért nagyobbak, mint a mienk, mert ott egy "kicsit" többen vannak. :)

Peterpapo 2013.09.04. 16:24:52

@ekat:

Akkor valahogy még sem arányos nem? :)

sanyix 2013.09.04. 16:26:22

@xunilo: és melyik politikus lop 1 milliárdocskát? LOL tíz, száz, ezermilliárdokról van szó, a különbség pedig az hogy a politikus azt lopja el a ami másé, viszont amikor az ember adót csal, akkor egyszerűen csak megelőzi azt hogy ellopják a befizetett pénzét. Ez a nagy különbség.
A másik dolog pedig hogy az állami cégek magasabb pozícióiban is tűnnek el a tíz százmilliók, szóval ahhoz az ezerhez nyugodtan számolhatsz még pár tízezer nagy tételben mutyizót.

És az államnak kéne lépnie először. Ha azt látják az emberek hogy nem a simicska félék zsebébe, 10x árú közbeszerzésekbe, és hasonló mutyikba megy el, akkor meggondolnák a csalást, mert esetleg rájönnének, hogy ebből épül valami, persze van aki így is elkerülné, de a többség nem ilyen. Manapság viszont csak arra jönnek rá, hogy minél többet fizetnek, annál pofátlanabbul nyúlják le az egészet az elvtársak...
Ilyen egyszerű, bár ehhez semmilyen óra nem kell, csak egy kis alapvető logika, és rálátás a VALÓSÁGRA ;)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:26:51

@Peterpapo:

Akkor oké. A gond az, hogy a mai ellenzék azt akarja visszahozni.

panelburzsuj 2013.09.04. 16:27:17

@xunilo:

Nosza: csinálj hozzá pártot, nyerj hozzá támogatást, kellő nagyságú felhatalmazást - és lássuk azokat a teutonokat!

Mert anélkül elég nehéz megkülönböztetni a "hagyományos" labanc- és muszkavezetéstől.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:27:49

@Peterpapo:

Ennek még utána számolok. Megnézem arányosan a résztvevők számát.

barli 2013.09.04. 16:28:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A házasság per definitionem ellenkező neműek kapcsolata. Azaz ha másokra is kiterjesztjük, az többlet jog. " . Nem többletjog, mert te is hozzámehetsz egy Bélához :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:28:53

@xunilo:

Az oroszok meg megdolgoznak érte.

A spanyolok és a bolgárok meg nyerik.

1001nappal 2013.09.04. 16:28:54

@xunilo:
Ha 200 millió neked nagy pénz, akkor sohasem dolgoztál a versenygazdaságban. Kibújik a szög a zsákból. Ellenben az irigy szolgalelkű kisember szerepéből képtelen vagy kibújni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:30:45

@xunilo:

Az oroszok meg megdolgoznak érte.

A spanyolok és a bolgárok meg nyerik.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 16:31:21

@Laciii:

Az oroszok meg megdolgoznak érte.

A spanyolok és a bolgárok meg nyerik.

mojoking77 2013.09.04. 16:36:11

@sanyix: Pfuj. Ez eleg budosnek tunik igy tavolrol is. Szoval, mivel egy, az emberek altal megvalasztott tisztsegviselo lop, ez feljogosit teged is, hogy azt tedd. Rendben. Logikat nem latok mogotte, de elfogadom, mint velemenyt. De azt, hogy ezt a mocskot meg erenykent is probalod talalni, nos ezt mar nagyon nehezen veszi be a gyomrom... Gondolom te vagy az, aki uvoltve veri az asztalt, (legalabb is virtualisan es utolag nevtelenul a neten), amikor azt latja, hogy nem megy valaho la kozvilagitas, nem megfelelo a szolgaltatas az onkormanyzaton, a rendor magasrol szarik a fejere, ha kiraboltak, etc etc. Eszebe sem jut olyankor, hogy mindez foleg a hozza hasonlok miatt van igy..Undorodok az olyan kis fergektol, akik meg buszkek is arra, hogy ok bizony szar emberek..

panelburzsuj 2013.09.04. 16:38:55

@xunilo:

Az első "többes jelölésű" választások gyűlésein azért akadtak lehetőségek kockáztatni. Leginkább ott, ahol piacgazdaságot kívánó "nemhivatalos" jelöltek léptek föl.

1001nappal 2013.09.04. 16:52:50

@mojoking77:
Ez így demagógia. Ha egy pék nem fizet adót, mert nincs miből, az szar ember, a másik amelyik százmilliót kap az államtól péküzemre, az meg ha visszacsepegtet pár milliót az ingyenpénzből, a becsület bajnoka? Hogy is van ez? Az egyik beleölt százmilliót, a másik ingyen kapta. Aki a saját bőrét vitte vásárra, de nem képes versenyezni az ingyenélőkkel, az a szar ember? Átgondoltad ezt? Egy torzítatlan gazdaságban elméletileg még igazad is lehetne, na de a valóság kicsit más.

unionista (törölt) 2013.09.04. 16:53:34

@Zka:
vannak szegények. sőt a számuk növekedett. de tömeges mély szegénységbe nem taszították a magyarokat úgy, ahogy romániában, bulgáriában, vagy szerbiában. azért, hogy a magyarok többsége alanyi jogon követeli magának minimális megélhetést. ez a kádári örökség. sokakkal ellentétben nem gondolom azt, hogy ez rossz. szerintem nem a rendszeres szociális segély, nem a rokkant nyugdíj, vagy a családi pótlék okozza az alapvető problémát. sokkal inkább a kincstár kifosztására és az európai forrásokat elrablására szakosodott alvilági csoport. ami egy többpárti egyezség alapján jött létre. a kétharmad eredménye: "csak a fidesz". de ettől még ez ugyanolyan maffia maradt.

sanyix 2013.09.04. 16:55:18

@mojoking77: Nem próbáltam erényként feltüntetni, de nem probléma, legalább látszik ki is az igazi féreg, és szar ember ;)
Bár nagyon elcsépelt szöveg, de gyanítom ez ideillik: mindenki magából indul ki. Gondolom te vagy az az ember aki veri az asztalt és tisztességről beszél, miközben lop csal hazudik átver, esetleg még a húsosfazék közelében van, és azért nagy a hangja, mert érdekében áll.
Én speciel nem szoktam üvöltve verni az asztalt, inkább olyasmiket szoktam mondani, hogy "miért nem léphetek ki a TB-ből saját felelősségemre" "mi a faszért díszkivilágítják ki a hidakat válság közepén" "miért nem léphetek ki teljesen az állami nyugdíjrendszerből (mert tudom hogy akármennyit fizethetek be lófaszt sem fogok kapni, így inkább magam gazdálkodnék a pénzzel)".

Egyébként elmondanám, hogy lopás: ha valamit illetéktelenül eltulajdonítunk.
Így az adóelkerülés semmiképpen sem lopás, és még csak nem is ok, hanem egy tünete a beteg államnak...
Én is szívesen fizetném az adót(bár teszem is az áfával meg a TB járulékkal, meg az illetékekkel amit minden 5 perces ügynél le kell perkálni), ha azt látnám hogy normális célra megy el. De azt látom hogy minden egyes fillérjét a befizetett adónak ellopják, minden csak EU-s pénzből vagy hitelből épül/osztogatnak, és ezekre verik magukat az aktuális szar alakok a kormányban, mintha az ő érdemük lenne.
Rendőr nem szarik senki fejére, legalább is akkor nem ha éppen a kint felejtett 30-as tábla mögött mérnek, hogy behajtsák a fejesek által kitűzött büntetéskvótát...

panelburzsuj 2013.09.04. 16:56:31

@xunilo:

PB: "egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs, meg költségvetés."

SUNYILÓ: Azért, h bevezessék végre a jövedelemadót itthon?

Ilyenkor nehéz eldöntenem, hogy szimplán csak hebehurgya, vagy dislexiás társalgási partnerrel kínált meg a sors - vagy egy olyan pitiáner simlissel, aki jókat kuncog magában, hogy lám-lám, milyen ügyesen tud ő "manipulálni".

ómájgod...

mojoking77 2013.09.04. 17:03:42

@sanyix: Nem teljesen, bar elismerem, a jogkoveto magatartas nagyon sok ember szamara nevetsegesnek hangzik. Bar senkinek sincs sok koze hozza, de a husosfazekat akkor latom legkozelebb, ha TV-t nezek. Kurva sok meloval, es eleg sok lemondassal jutottam el oda, hogy a versenyszektorban, mernokkent, nem csak otthoni viszonylatok szerint is, szep fizetest kapjak. Mas kerdes, hogy ebbol mennyit tesz felre az allam, nagyon sokat.
Te vaalmiert ugy latod, hogy neked jogod van felulbiralni az allamot, hisz te sokkal okosabb vagy naluk (Ez mondjuk lassuk be, nem egy nehez dolog, viszont pont a demokraciat nem igazan erted meg). Nem fizetsz adot, mert te ugy erzed, hogy ezzel jot cselekszel. Es meg meg is probalod magyarazni... Hat, nem oszlik a buz iranyodbol, bocs... ezt meg gondold at.

mojoking77 2013.09.04. 17:07:02

@1001nappal: Bar demagogianak hangzik, de egesz addig, mig mindenki demagogianak hiszi, egy rohadt lepest sem fogunk elmozdulni a nyakon felul ero szartengerbol, ahol egy jo par eve tesped az orszag. Ezek utan, mivel ugy tunik, a tobbseg egyetert vele, nyugodtan abbahagyhatjuk a felesleges szajtepest, hisz valojaban senki sem akar valtoztatni, es beszelhetunk sokkal erdekesebb temakrol, mint peldaul a thai ribancok. Ott csak arra kell ugyelni, hogy ne legyen adamcsutkaja... :)

xunilo 2013.09.04. 17:09:58

@1001nappal: "Ha 200 millió neked nagy pénz, akkor sohasem dolgoztál a versenygazdaságban. Kibújik a szög a zsákból. Ellenben az irigy szolgalelkű kisember szerepéből képtelen vagy kibújni. "

Hazudsz, egyre nyilvánvalóbb. Meg buta is vagy, de az már korábban kiderült.
Hidd el, tisztában vagyok azzal, h mit jelent 200 millió. Te azt hazudod, h Te 200 millát hoztál a cégednek. Ez ebben a kontextusban nyereséget jelent, szóval akkor csak a Te munkád bevételben hozott mondjuk 300 millát. Mindezt '95-ben.
Tudod mikor az első komolyabb mhelyemre mentem, ott volt évente kb 1 Mrd BEVÉTEL. Ezt 20-30 ember állította elő. Nem 95-ben, hanem 98-ban ám! És a cég az informatikai piacra dolgozott s nem is ment rosszul a szekér.

Szóval tisztában vagyok vele, h mekkora képtelenség amit írsz. Jelenértéken számolva milliárdokat programoztál össze EGYEDÜL te évente. Aham.

Ja, most is a versenyszektorban dolgozom. S ne tudd meg milyen sokat kell ma is dolgozni 200 millió NYERESÉGÉRT, nem egyedül, egy cégnek is ám! És "kissé" más ma a forint értéke, mint 95-ben volt...

unionista (törölt) 2013.09.04. 17:11:50

@panelburzsuj:
orbán viktor politikájában az ortodox (népi) nacionalizmus, az ortodox (népi) kereszténység, az ortodox (népi) kommunizmus, és az ortodox liberalizmus keveredik össze. nekem van egy tippem, hogy az "unortodox" jelzőt a németek találták ki. azt, hogy ne legyen atlantista (nyugatos) (kb. amerika-barát francia), de ne is legyen balkáni (ortodox). és ehhez passzol a pápaság primátusát elismerő keleti kereszténység. az is unortodox. és ez a projekt bukik meg. persze azért, mert orbán semmit sem pontosan úgy csinál, ahogyan eltervezték. magyarország az egykori ndk mintájára próbál szerveződni.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.09.04. 17:12:23

@Peterpapo: Ez érdekes, én még nemhallottam langyimenetről Szaud-Arábiából.... Még langyi tüntetésről sem nagyon... Pedig ott aztán elnyomják őket, megkülönböztetik stb, sőt korbácsolják és időnként halálra is ítélik őket, ha az utcán lebuknak egy langyi smacival....

Nyugodj bele, ott tüntetnek, ahol erre buzdítják őket a libernyákok! Ha kell, ha nem.

1001nappal 2013.09.04. 17:15:02

@mojoking77:
Egyszerűbb nem válaszolni, mint elgondolni, hogy a jelenlegi támogatási politika árt az országnak, és adóelkerülésre kényszerít tisztességes embereket.

xunilo 2013.09.04. 17:16:11

@panelburzsuj: "PB: "egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs, meg költségvetés."

SUNYILÓ: Azért, h bevezessék végre a jövedelemadót itthon?

Ilyenkor nehéz eldöntenem, hogy szimplán csak hebehurgya, vagy dislexiás társalgási partnerrel kínált meg a sors - vagy egy olyan pitiáner simlissel, aki jókat kuncog magában, hogy lám-lám, milyen ügyesen tud ő "manipulálni".

ómájgod... "

Akkor mondd már meg végre, hogy mikor, hol, miért tüntettél.
Hisz azt írod, h azért tüntettél, hogy legyen _valamilyen_ kulcs, meg adózás.
Mivel Magyarországon 1988 előtt NEM volt SZJA, ezért feltételeztem, hogy akkor kellett tüntetned. Mivel azt írtad, hogy azért tüntettél, hogy legyen _egyáltalán_ adókulcs, ezért kérdeztem, azt, amit.

Ki is a diszlexiás?

mojoking77 2013.09.04. 17:18:52

@1001nappal: "Ha egy pék nem fizet adót, mert nincs miből, az szar ember"
A mondat elso fele a tiszta demagogia. Valaszolhatok ra ugyanolyan stilusban, de inkabb nem teszem, mert semmi ertelme nem lenne. Erre talaltak fel a minimalber fogalmat, ami adomentes, a legjobb tudomasom szerint. Ha a jarulekokat sem tudja befizetni, az egesz pontosan azt jelenti, hogy valamit nagyon szarul csinalt. Es meg valami. Az emberunkhoz hasonlo buszke adocsalok altalaban nem a netto 80000 Ft-os ehberbol gazdalkodok...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 17:19:01

@panelburzsuj:

Mi köze van a piacgazdaságnak a (személyi jövedelem)adóhoz?

sanyix 2013.09.04. 17:19:59

@mojoking77: A demokráciát értem, ezért csinálom azt amit csinálok, egy nem demokrata államban, ahol nem dönthetem el hogy miben akarok részt venni, mit várok az államtól, és ezért mennyit vagyok hajlandó áldozni. Tekintve hogy szinte semmit sem kapok az államtól és nem is fogok soha ha nem változik (csak elvesz), még az áfa, és a TB meg az illetékekkel is túl sok pénzt fizetek be, messze többet raktam be a közösbe mint amennyit valaha is ki fogok venni.
Az államtól aki tisztán csak kap (és semmit sem fizet be), azok a kátrányos helyzetűek, a politikusok, pártok és érdekeltségeik, és a volt "elvtársak".
Mindenki mástól csak elvesz az állam, és a számla soha nem fog kiegyenlítődni, igen bizony a nyugdíjasok is megdolgoztak a pénzükért, bár már azt is ellopta az állam, ezért megy hitelből. A mai aktívaknak pedig akkor lesz nyugdíjuk, ha gyűjtögetik a pénzt a bankszámláikon... akkor ha kihagyják belőle a tolvaj államot.
Én tisztességesen bánok azokkal akik viszont így tesznek velem. De az állam nem tartozik ezek közé, és nem is fog amíg ez a politikai garnitúra és csatlósaik maradnak. Ha egyszer megváltozik, én is máshogy fogok hozzáállni...

1001nappal 2013.09.04. 17:24:51

@mojoking77:
Végigolvastad, amit írtam? Túl nehéz pár mondatot értelmezni?

xunilo 2013.09.04. 17:28:51

@panelburzsuj:

Na figyelj prolikám, ezeket hordtad össze:

"Azért tüntettem, hogy egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs, meg költségvetés."

Aztán jöttél ezzel:

"Az első "többes jelölésű" választások gyűlésein azért akadtak lehetőségek kockáztatni. Leginkább ott, ahol piacgazdaságot kívánó "nemhivatalos" jelöltek léptek föl. "

Ezt arra válaszoltad, h mégis a szockóban hol tüntettél. (mert a hazugságaiddal ellentétben a szockóban nem lehetett csak úgy tüntetni. Akkoriban még együtt verték érte a Demszkit meg az Orbánt)

Nem áll össze.

Szóval még1x, utoljára, kérlek oszd meg velünk, hogy:

mikor
hol
ki ellen
miért vagy mi ellen tüntettél

mojoking77 2013.09.04. 17:31:20

@sanyix: A demokracia tobbek kozt arrol szol, hogy a tobbseg, szavazas utjan megvalasztott egy egyent/partot/csoportulast, hogy az ugyeikben, bizonyos ideig eljarjon. Attol meg, hogy te nem voltal azok kozt az emberek kozt, akik rajuk szavaztak, meg allampolgari kotelsseged elfogadni azt. Vannak szinten demokratikus lehetosegek (sztrajk, elore bejelentett tuntetes, nepszavazasi kezdemenyezes), de az adocsalas nem minosul ennek, sot mint olyan koztorvenyes buncselekmeny. Sajnos sokakban el a mai napig ez a kvazi betyarvirtus, ami egesz biztos, hogy az elozo rendszerbol szarmazik, es aminek az elfolytasa sokkal nehezebb, mig nincs valodi kovetendo pelda, de ennek ellenere amit csinalsz, es amire buszke is vagy, kimeriti az adocsalas buntettet, ami letoltendo bortonbuntetessel dijazando...

panelburzsuj 2013.09.04. 17:40:51

@xunilo:

Közöd?

(Eszeden vagy amúgy? Köpködsz jó nagyokat föl a levegőbe, meg hisztizel, meg toporzékolsz, hazugozol, "bizonyítékokat" követelsz - mit gondolsz magadról, macisajt? Mégis ki fog veled őszintén beszélni, személyes adatokat, eseményeket, történéseket - PONT veled megosztani? :)

1001nappal 2013.09.04. 17:42:44

@xunilo:
Okoskodhatsz, amennyit akarsz. Egyébként árbevételről írtam, ami a szövegből is kiderült. ("Számold ki, hogy futotta-e belőle adóra.") De ez lényegtelen. A lényeg az, hogy fogalmad sincs az informatikai piacról, ha ennyi ostobaságot vagy képes összehordani. Néhány száz sornyi programkóddal is lehet milliárdos bevételeket elérni. De ezt neked hiába magyarázom. Ahhoz te túlságosan tehetségtelen vagy. Amit a korlátolt gazdaság- és társadalomképed is fényesen bizonyít.

panelburzsuj 2013.09.04. 17:50:06

@neoteny:

Olvasd el a "Fordulat és reform" című iratot - ott van néhány részlet abból, hogy akkoriban hogyan gondolták ezt az "okosok" - és a nyomukban én is.

(A "Közgazdasági Szemlében" jelent meg egy válogatás, a "teljes" anyaghoz kicsit körülményesebb volt hozzáférni. De hát ilyenkor jön a vakszerencse, ami összesorsolja "felnőttképzési" padtársnak az érdeklődő családtagját egy bizonyos Antal László nevű közgazdásszal - aki aztán készséggel szállítja az általa szerkesztett "szamizdat" terjedelmű anyagot. :)

Hohó60 2013.09.04. 17:54:26

Szomorú, de ez tényleg igaz. Vannak emberek, akik pénzért akár még a kommunistákra is képesek szavazni. Pedig az elmúlt 65 évből 54 évet direkt módon ők kormányoztak, és ide juttatták az országot... De én még az MDF kormányzati ciklusát is ide számítom, ugyanis ők a helyükön hagytak mindenkit a korábbi rendszerből, akik aztán szabotáltak, loptak, privatizáltak, a tv-rádióban meg hazudtak ezerrel, úgyhogy a tulajdonképpeni hatalom akkor is az ő kezükben volt, Antal meg hamiskártyásokkal akart úriembert játszani.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 19:07:19

@panelburzsuj:

"Azért tüntettem, hogy egyáltalán legyen valamiféle látható adózás, meg kulcs"

"ahol piacgazdaságot kívánó "nemhivatalos" jelöltek léptek föl"

A kérdésem még mindig ez: mi köze van a piacgazdaságnak a (személyi jövedelem)adóhoz?

panelburzsuj 2013.09.04. 19:17:31

@neoteny:

Megadtam az egyik forrást, ahonnan a téveszméimet meregetni kezdtem.

(Amúgy: meg (látható) költségvetés.

Úgy tűnik, a mai fiatalok még kopizni is restek teljes terjedelemben: hol innen, hol onnan marad le egy-egy részletecske a "megkifogásolt" tételből - még ha csak egy félsornyi nyúlfarkocska is. Oh, tompora mutantur - egyre vastagabb a seggeken a háj... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 19:23:50

@panelburzsuj:

"Megadtam az egyik forrást, ahonnan a téveszméimet meregetni kezdtem."

Akkor hát nincs válaszod arra hogy mi köze van a piacgazdaságnak a (személyi jövedelem)adóhoz; arra hivatkozol hogy másnak van (volt) válasza rá.

Az állami költségvetésnek sincs köze a piacgazdasághoz; de mivel a szál a (személyi jövedelem)adók kérdésével indult, arra hivatkoztam.

panelburzsuj 2013.09.04. 19:30:38

@neoteny:

Egy veterán az állam és piac viszonyáról:

"Jó lenne többet beszélni arról, hogy az államnak és a piacnak az a rosszfajta együttélése, amely Magyarországon kialakult, nem hozza ki eléggé a kapitalista rendszerből mindazt a jót, amire képes: az innovációs készséget, a dinamizmust, a kezdeményezést és vállalkozási szellemet. Ám sajnos kihozza belőle mindazt a rosszat, ami a kapitalizmusnak ugyancsak veleszületett, genetikus tulajdonsága. A kormány és a piac együtt, egymást erősítve teszi még igazságtalanabbá a jövedelemelosztást, együtt hozza létre és tűri el a tömeges munkanélküliség rémét."

Te mit vársz tőlem: hogy übereljem a Kornait, méghozzá azonnalra? :)

panelburzsuj 2013.09.04. 19:41:15

@neoteny:

"Az állami költségvetésnek sincs köze a piacgazdasághoz" - azért ezt én szívesen megfuttatnám egy körre - ha érdemes lenne minden nagyívű szamárságot óriási apparátusokkal cáfolgatni.

Van köze.

A szünetben tehát 1:1 a meccs állása. Írunk még két-két "de nincs - de van" -t, és 3:3-nál mehetünk az öltözőbe.

De legalább jól megaszontuk mindketten.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 19:47:11

@panelburzsuj:

Valóban fölösleges (habár nem különösebben nehéz) überelni ilyen szólamokat mint "mindaz a rossz ami a kapitalizmusnak ugyancsak veleszületett, genetikus tulajdonsága" meg "igazságtalan jövedelemeloszlás".

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 19:49:07

@panelburzsuj:

""Az állami költségvetésnek sincs köze a piacgazdasághoz" - azért ezt én szívesen megfuttatnám egy körre - ha érdemes lenne minden nagyívű szamárságot óriási apparátusokkal cáfolgatni."

Mint ahogy a súlyos testi sértésnek is "van köze" az egészségügyhöz.

Peterpapo 2013.09.04. 19:54:53

@Magánvéleményem:

Erre mondják, hogy ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

Ha büntetik, akár halállal is, akkor nyilván nem fogják csinálni. Sőt! Ilyen is van:

Dubaji, Egyesült Arab Emirátusok

Érdekes kettősségnek érezzük, hogy míg a „dubajozás” meglehetősen egyértelmű kifejezéssé vált az utóbbi időszakban a magyar közbeszédben (és nem feltétlenül az erkölcsösség szinonimájaként), addig például a helyi törvények szerint illegális nyilvános helyen csókolózni. Jeleznénk, hogy a szabályt keményen be is tartatják, erről jó pár külföldi turista tudna mesélni.

Ezek szerint még különböző neműek sem csókolózhatnak.

Tudod vannak dolgok, amik felett eljárt az idő.

Nem hinném, hogy jó példa, ha olyan országokat említesz, ahol még vannak középkori, vagy azt idéző törvények is. Az is érdekes, hogy épp azt az arab világot hozod fel példaként, ahol még azért is halálra ítélhetnek, ha keresztény igéket hirdetsz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 20:27:01

@panelburzsuj:

Az legalább humoros volt amikor Cindy Lauper arra kérte Jeff Goldblumot a "Vibes" c. filmben hogy játssza el vele a következő "párbeszédet":

- Does so!
- Does not!
- Does so!
- Does not!

----

Mivel szerinted "Szürke minden teória - de az élet fája zöld!", teljesen fölösleges bármit is mondanod a piacgazdaságról és/vagy az állami költségvetésről, hiszen azok "szürke teóriák"; csak "az élet zöld fája" számít... az meg olyan, amilyen.

panelburzsuj 2013.09.04. 20:46:53

@neoteny:

Nem szerintem, bakker, hanem az ideiglenesen Dr. Faustus gúnyájában állosmásozó Dr. Mefisztó szerint - (magyar hangjai: Jékely Zoltán és Kálnoky László) - panelburzsuj népszerű átiratában.

(szituáció: amikor már az ördög is besokall a tudálékoskodón... )

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 20:53:38

@panelburzsuj:

"Nem szerintem, bakker, hanem [...] panelburzsuj népszerű átiratában"

Az mindig ütős amikor valaki egyes szám harmadik személyben hivatkozik magára.

Tehát a "Szürke minden teória - de az élet fája zöld!" felkiáltás érvényes akkor amikor te (vagy panelburzsuj) elő akar(sz) vele hozakodni, de nem érvényes akkor ha más kíván hivatkozni rá.

"Ügyes" -- mondta Kohn bácsi.

panelburzsuj 2013.09.04. 21:05:38

@neoteny:

Sajnálom: nem tudok teljesértékű leponex lenni.

panelburzsuj 2013.09.04. 21:11:35

@neoteny:

És részvétem is: tudom, pocsékak az elvonási tünetek.

De ma nem fogsz lepedőnyi többszörös diskurzusokat élvezni.

Legalábbis velem.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 21:16:07

@panelburzsuj:

"Sajnálom: nem tudok teljesértékű leponex lenni."

Ne szerénykedj: vágod te annyira a mellébeszélést, megalapozatlan állításokat meg olcsó retorikai trükköket mint leponex.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 21:17:43

@panelburzsuj:

Nyilvánvalóan ez a legegyszerűbb: eleregetni a bullshitet, aztán kaján vigyorral elvonulni.

panelburzsuj 2013.09.04. 21:24:15

@neoteny:

Befizetsz egy IC-retúrra?

Szombaton letárgyaljuk.

Kajánvigyor Live Show - utolsó ajánlat! :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 21:33:30

@panelburzsuj:

Mivel én nem leszek ott szombaton (nekem túl sokba kerülne a retúrjegy a Csendes-óceán partjáról, plusz az utazási idő többszöröse lenne a "hasznos" időnek), így nem tudok élni az ajánlatoddal.

Remélem azért találsz valakit aki megfinanszírozza az utadat -- és mindenki számára pozitív eredménye lesz az összeröffenésnek.

panelburzsuj 2013.09.04. 21:40:54

@neoteny:

Köszönöm a biztatást.

(Van ismerősöm Kaliforniában is. Ráadásul pont közgazdász. Három apró gyerek is van, örülnének a magyar szónak. Nem akarsz vele talizni? Rövidre zárhatnátok ezt piac-adó témát ... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 21:50:44

@panelburzsuj:

Utoljára '95-ben jártam Kaliforniában. Nem utazom az USA-ba, pedig a lányom NYC-ben tanul.

A piac-adó témának nincs "rövidre zárása": azok akik beszedik az adókat ill. az adókból élő közgazdászok soha nem fogják azt mondani hogy az adók szükségtelenek vagy hogy nincsenek negatív hatással a piacgazdaságra.

panelburzsuj 2013.09.04. 22:09:28

@neoteny:

[ Másikparti cimbim momentán nincs raktáron :( ]

Mégiscsak rövidre zártad: az általad elfogadott keretben így van, egy másik keretben meg sose lesz így, punktum.

Hogy a feléd lejtő keretet rajtad kívül hányan vallják még, azt meg tegyük el későbbre.

unionista (törölt) 2013.09.04. 22:11:23

@panelburzsuj:
a rendszerváltás környékén egy szellemi fogyatékos haverom azt mondta: "úgy kéne, hogy tik csináljátok a motrot, mink meg a butrot. mert a motorho' kell ész, a butorho' nem kell. legyártsuk és utána cserélünk okés?" ez úgy megmaradt bennem, hogy mennyire igaza van. amihez nem kell túl sok ész azt gyárthatná a város. és azon felül kell csak piac. a készárut a régióban el lehetne cserélni. innen jön a városi iparvállalat és a regionális árutőzsde ötlete. a hülyéktől lehet a legtöbbet tanulni.

unionista (törölt) 2013.09.04. 22:25:22

@neoteny:
először is azt kellene megfejteni amerikának, hogy a kína miért dúrja le a piacokat. annak nem kizárólag olcsó munkaerő az oka. mert az a népi kínában is létezett olcsó munkaerő, és nem dúrtak le semmit. amíg kínában laissez faire kapitalizmus volt addig fejlődtek ugyan, de nem nőttek amerikai iparvállalatok fölé.

aztán a kínaiak valamit másképp csinálnak. és ezek után a lenovo vásárolta fel az ibm-et. ha az amerikai kormány nem csinál semmit, akkor kínai kézbe kerül a hp, dell, az oracle, a xerox, a cisco. meg fogják venni a kanadai blackberry-t. valamit tud ázsia, amit amerikai és az európai kapitalizmus nem produkál. a munkaerő olcsósága önmagában nem magyarázat.

panelburzsuj 2013.09.04. 22:48:02

@unionista:

"a hülyéktől lehet a legtöbbet tanulni"

Végre leesett, hogy miért rendőrtábornokok szervezik a legszakadtabb cigányok foglalkoztatását.

Win-win tapasztalatcsere.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 22:51:13

@unionista:

"a munkaerő olcsósága önmagában nem magyarázat"

Miért ne lenne az? Ha az Apple teljes gyártási költségei (beleértve a szállítást) alacsonyabbak Kínában mint az USA-ban (vagy Kanadában vagy Mexikóban) akkor nyilvánvalóan Kínában fog gyártatni.

"a népi kínában is létezett olcsó munkaerő, és nem dúrtak le semmit"

Mert nem is volt a gazdaságuk egyáltalán nyílt: nem kereskedtek a világgal.

"a lenovo vásárolta fel az ibm-et"

Az IBM PC- (laptop-) gyártó részét. Ami egy igencsak alacsony profitrátájú iparág volt legalább az elmúlt évtizedben; mai napság meg egyenesen halódik az okostelefon/tablet piac mellett. Ezeken az _új_ (és ennek megfelelően igen profitábilis) piacokat nem a kínaiak uralják.

A nagy Kína-csodálat mellett még mindig igaz hogy az egy főre eső kínai GDP fele a magyarénak: ha Mo-n teljes foglalkoztatottság lenne fele (vagy akár 2/3) reálbérek mellett (a mostanihoz képest), ki is törne a parasztlázadás.

Habár _nem_ lenne teljes foglalkoztatottság szignifikánsan alacsonyabb reálbérek mellett (sem): mindaddig amíg léteznek betöltetlen állások, addig legalább egy része a munkanélkülieknek önkéntes: hiszen kapna állást -- csak annyiért nem hajlandó dolgozni. Ami szíve joga; viszont akkor nem igaz hogy "nem kapok állást", hanem az igaz hogy "nem kapok olyan állást amelyik annyit fizetne amennyit én kívánok annyi(ra termelékeny) munkáért amennyit én nyújtani kívánok (vagy képes vagyok)".

unionista (törölt) 2013.09.04. 23:13:35

@neoteny:
a tablet piacot tajvan uralja. az acer és az asus. ezen kívül minden olcsó szemetet tajvanon állít elő a foxconn és még néhány noname üzem. a pc piac azért haldoklik, mert nem veszi senki az amerikai gyártók termékeit. hiába szerveznek ki mindent ázsiába, a lenovo mindent elsöpör. a samsung a mobilpiacot uralja, és a sony sem fog összeomlani tévé és játékgép gyártásban. ma az összes ázsiainak az a célja, hogy széthordják az apple részvényeket. aminek az eredménye az lenne, hogy nem lesz amerikai gyártó ebben a szektorban. ahogyan egyébként európai sem lesz. szóval az van, hogy a kapitalizmus így nem lesz jó.

panelburzsuj 2013.09.04. 23:23:43

@neoteny:

(Jut eszembe: ma éjszakás voltál? Milyen típusú munkakörben - ha nem titok?)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 23:24:05

@unionista:

"az van, hogy a kapitalizmus így nem lesz jó"

Miért ne lenne jó? A kapitalizmus nem kizárólagosan az USA-é vagy Európáé: ha az ázsiaiak termelékenyebben és ennek megfelelően olcsóbban állítanak elő valamit, akkor nyilvánvalóan tőlük veszik meg a fogyasztók. _Ez_ a kapitalizmus (és az ahhoz szorosan kötődő szabadpiac) lényege és ígérete, nem az hogy bármelyik partikuláris cég vagy ország birtokolja bármelyik piaci szegmenst, annak bevételeit vagy hasznát.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 23:25:22

@panelburzsuj:

Itt 14:24 van. Nyilvánvalóan olyan munkakörben ahol képes vagyok valamennyit netezni. :)

unionista (törölt) 2013.09.04. 23:35:57

@neoteny:
hosszú távon az egy érdekes koncepció, hogy ázsia termel, amerikai és európa fogyaszt.

panelburzsuj 2013.09.04. 23:40:24

@neoteny:

ahh...

és rénszarvassal vagy lámával jársz be? :)

panelburzsuj 2013.09.04. 23:43:00

@unionista:

Szolgáltatunk és élünk! :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 23:47:52

@unionista:

"hosszú távon az egy érdekes koncepció, hogy ázsia termel, amerikai és európa fogyaszt"

Eléggé finoman fogalmaztál: nyilvánvalóan hosszú távon fenntarthatatlan hogy mindent (vagy a legtöbbet) Ázsia termeli és az USA + Európa fogyasztja el. _Valamit_ adni kell az ázsiai termékekért cserébe. Ha az pénz, akkor az ázsiai exportőröknek tudniuk kell vásárolni valamit azokkal a pénzekkel -- másként az árfolyamuk a bányászbéka popsija alá esik.

Persze ha az történik mint ami az USA és Kína esetében, ahol is Kína "kölcsönadja" az általuk beszedett USD-t az USA-nak azáltal hogy államkötvényeket vásárol, akkor igen nagy a kísértés az USA kormányzata részéről hogy elinflálja az USD-t a yüannal szemben -- és ezzel az olcsóvá vált USD-vel fizesse vissza a kínaiakat. Persze az az összes Kínából USA-ba irányuló import megdrágulásához is vezet(ne); ami ismét versenyképesebbé tenné az USA-t Kínával szemben.

panelburzsuj 2013.09.04. 23:49:10

@unionista:

Japánban hogy zabálják jó negyven éve a (leginkább brit/germán/jenki) hardrockot, meg a leszármazottait.

De mondj egy "Atlantiában" elhíresült tajvani metálbandát... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.04. 23:50:02

@panelburzsuj:

Egy nagyra nőtt sirállyal. :)

Victoria városában élek, ami a Vancouver-sziget déli csücskében van.

panelburzsuj 2013.09.04. 23:59:47

@neoteny:

Hat akkor te negligálhatod ugyan a nagy USA-t, de a hátasod tuti átruccan néha bulizni! :)

unionista (törölt) 2013.09.05. 00:33:32

@panelburzsuj:
szolgáltatunk és védünk. ez a rendőrtábornok modellje. a szolgáltatás is fogyasztás. amihez piacosítás (marketing) társul.

egy vietnámi ismerősöm szerint európában egyáltalán nem kellene cipőt gyártani. ő el tudná látni az egész kontinenst. vagy bárki, aki érti a nyelvet és tud számolni. de fogalma nincs, hogy milyen magyar árut adna el a hazájában. ő a visszirányból is csinálna pénzt. csak nem nagyon tud. mert egyrészt nem nagyon van olcsó, és jó minőségű áru. másrészt az áruszállítás csak az egyik irányba támogatott. és itt a lényeg: ő úgy árulja a cipőt, mintha itt lenne a gyára, és közvetlen a raktárról értékesítene. a kormány az összes ilyen típusú költségét (ha jól értem, akkor a tőkepiaci nyereségből) megtéríti. az egy dolog, hogy munkaerő olcsó. de (ha jól értem), akkor az ázsiai áru "ingyen" áramlik és nincs a raktározás költségét is megtérítik. egy vietnámi úgy árulja a cipőt, mintha egy óriás cipőgyára lenne a sarkon. és közvetlenül onnan értékesítene. és ezzel képesek lennének ledúrni a teljes könnyűipart.

unionista (törölt) 2013.09.05. 01:03:13

@panelburzsuj:
úgy képzeljük, hogy az ázsiaiak kulturálisan el vannak maradva. mert kevés őstől származnak, hagyományosan zárt a társadalom. ez eddig rendben is van. de ha egy kicsit összekeverednek, akkor a következő generáció egy része érteni fog ehhez. nem kell olyan sok zenekar. és az x-faktor típusú tehetségkutatók kiemelnek néhányat. és az elég.

a szandi nevű pop énekest egyszer megkérdezték, hogy van-e olyan lemeze, amit utólag letagadna. és azt válaszolta, hogy egyet kivéve mindegyiket vállalja. a "jódli dili" című az borzalmas.
www.youtube.com/watch?v=ckL188tEY94
egy japán produkciós iroda végtelen pénzt ajánlott ezért. feltéve, hogy jódlizik minden csatornán, és fellép az összes óriás csarnokban. mert minden nagyon rossz, de a jódli dili szuper. nekik nem a képzett zenész kellett, valami nagyon egyszerű, amit szerethetnek. és oké, hogy ez az ázsiai társadalmi nyitással változik, de közben kitanulják a mesterséget. nem nagyon hiszek a nyugati kultúrfölény elméletben.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.05. 07:33:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a házasság intézményét mi határozzuk meg, valamint az 1 az akkor is egyenlő 1-gyel, ha homofób vagy.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.05. 07:42:11

@Magánvéleményem: te direkt vagy hülye? Szerinted egy olyan államban, ahol nagyon durván büntetik a melegséget, miért is vonulnának tömegek az utcára a melegségüket vállalva? Libernyákozzál csak, attól okosnak nézel majd ki.

panelburzsuj 2013.09.05. 09:15:18

@unionista:

Tudom: öntudatos kocka vagy.

Mégis próbáld meg egyszer - csak a kaland kedvéért - az alábbi három (négy) csoportban elhelyezni a vietnámi suszteráj kapacitásait, vagy a Szandi talentumait:

A (biológiai) önfenntartásra és önreprodukcióra alkalmas portéka

B (társadalmi) státusz kifejezésére alkalmas portéka

C (szellemi) önkifejezésre alkalmas portéka

(D elszór-akozásra szánt portéka)

A játék kedvéért tekintsd ezt afféle marketing-ábécé(dé)nek, és töprengj el azon, hogy ahol manapság ütős pénz- és tudástőke gyűlik össze, ott vajon hogyan gondolják ezeknek a tőkéknek a fialtatását:

- zárt alakzatban tovább egyenesen előre a smithi-marxi-orbáni úton ("objektív" komparatív előnyök; munkaérték)

- mindjárt az elején szétoszolva a Say-elágazónál ("szubjektív" hasznosság; határhaszon)

Ha sikerült az önszuggesztió, szóljál! ... :)

panelburzsuj 2013.09.05. 09:21:55

@panelburzsuj:

(Légy lágy élű kubus: mi a rendőrség?

Szem és fül, fog és karom - tehát A.

Valahogy így gyurmázd a szellemed ... :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.05. 09:58:12

@Zka:

Igen, homofób vagyok. Mint minden normális ember.

Hubert József 2013.09.05. 10:25:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: attól, hogy valaki nem ért egyet a melegházassággal, még nem homofób. az meg, hogy a hagyományos (tisztességes) családmodell pártolóit élből lenácizzák, egész egyszerűen bicskanyitogató. nem arról beszélek, hogy nincsenek nácik, arról beszélek, ahogy ez az agresszív propaganda próbálja összemosni a kettőt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.05. 10:39:13

@Hubert József:

Én homofób vagyok. A homoszexualizmust betegségnek tekintem.

unionista (törölt) 2013.09.05. 11:32:45

@panelburzsuj:
high tech -> határhaszon (piaci működés)
low tech -> munkaértékelmélet (egyházi logika)
vietnámban a high tech könnyűipar az uralkodó. tehát nem az van, hogy a gyerekek kézzel varrják az árut a mekong völgyi faluban. mint a népi demokratikus változatban. hanem az olcsó munkaerőt az ágazati csúcstechnológiával párosítják. a lakossági megtakarításokra bankokat alapítanak. a metropoliszok önkormányzatai teljes önállóságot kapnak. a tőkepiaci nyereségből a központi kormányzat megtámogatja az áruszállítást és a raktározást. amerikai mintára épülnek a kereskedelmi központok.

ho chi min city:
en.wikipedia.org/wiki/File:HCMC-skyline.jpg

és ezzel a szabad versenyes kapitalizmus nem tud kell versenyezni. azért, mert az ázsiai modellben a kereskedelem nem szabad, hanem ingyenes. érthető? úgy árulják a cipőt, mintha a szomszédban lenne az óriás gyár, és a raktár. a kínai wang kifőzdéje itt úgy lesz olcsó, hogy ingyen szállítják az alapanyagot.

free trade = ingyen kereskedelem. a vietnámi ismerősöm szerint.

erre a legegyszerűbb válasz, hogy a nyugat vessen ki brutális vámokat az keletről érkező árura. erre azt mondják, hogy ők cserébe nem finanszírozzák tovább a költségvetési hiányt. az európai válasz az egyelőre az, hogy szigorú fiskális politikával állítsuk meg eurozóna tovább eladósodását. de a megszorításokból munkanélküliség és recesszió következik. az amerikaiak laza monetáris politikát hirdetnek. kötvénykibocsátással próbálkoznak.

ha én lennék a király, akkor 10% kommunizmus (egyenlő újraosztást) lenne. 10% kereszténység (non profit gazdálkodás) és 80% piacgazdaság. ez nem az ortodox liberalizmus, de majdnem.

panelburzsuj 2013.09.05. 11:54:47

@unionista:

Azér olyan nagyon nem törekedtél az élgömbölyítésre... :(

Miért nem pakolja meg az üres vissz-konténereit az a hosiminy-csizmadia jóféle magyar tarsolyokkal, süvegekkel, csontíjakkal? Mér nem kellenek neki a Gere-borok és a csányi kolbász? (Vagy a Csányi az dinnye?... Tiszta káosz!...)

Vagy Doxa órákkal, Hasselblad fényképezőkkel, dedikált Presser Pici cédékkel?

Ha egyszer ingyen van a fuvar?

Rossz minőségű "low-tech" bizbaszok lennének, amiket soroltam?

(A magas kápájú fanyerget szándékosan hagytam ki: az tényleg ló-tech...)

Szóval: sötétben minden Ford fekete - és innen aztán egy tappodtad se mozdultunk el száz év alatt?

unionista (törölt) 2013.09.05. 17:34:11

@panelburzsuj:
az egyik irányban: az ázsiait nem érdekli se az útdíj, se az olaj ára. akármelyik hipermarketben ingyen kirakja a cipőt. nem érdekli a polcpénz. mert a kormány a kereskedés költségeit megtéríti.
a másik irányban: nincs támogatás. a fizetőképes kereslet korlátos. mert alacsonyak a bérek, a lakosságot megtakarításokra kötelezik. a kínálatot korlátozzák. a helyi kiskereskedők lefölözik a hasznot.

orbán erre azt mondja, hogy csinál egy zöld bankot. ebbe bevonja a takarékszövetkezeteket és a postahivatalokat. ezt az egészet az otp helyébe képzeli. a zöld bank nyereségét adná oda a nemzeti nagytőkéseknek. csányi ezért szállt ki a bankszektorból. nem bankadót akar fizetni, hanem exporttámogatáshoz akar jutni. kérdés, hogy ebből lesz-e versenyképes gazdaság. az eredeti terv az volt, hogy dél-kelet ázsiai modellben működne a mezőgazdaság. közmunkásokkal ázsiai szintre lenyomják a béreket. a nyugdíjas rendőrökből lesznek a munkafelügyelők. ehhez jönnek a nemzeti nagytőkések. csakhogy így olcsó tömegterméket lehet gyártani. ezzel a tesco gazdaságost ki lehet szorítani a belső piacról. erre ázsiában legfeljebb éhínség idején lehet szükség. a gmo élelmiszer annyi terem, hogy abból lehet raktározni.

amit európából ázsiába ki lehet vinni az luxury. aranyáron mérni a sonkát. és azt extra kormányzati támogatás nélkül kellene előállítani. a piacon döntsük el, hogy csányi óriás vágóhídja lesz a legjobb, vagy valamelyik kis hentes készít extra finomat. ezt mondják ugye a liberálisok. ami elvben rendben van. csak szerintem a gyakorlatban nem működik egyik sem. nagyné és társa kis eséllyel tudja kínában eladni a tejfölt, és az olyan óriás tejipari vállalat mint a parlamat sem tud az ázsiai piacra betörni.

orbánék azt mondják, hogy ne a globális trendet kövessük. hanem piros-fehér-zöld zászlókat fessünk mindenre. és mondjuk azt, hogy ez "magyar". hmmm, de finom. meg azt, hogy mi félázsiaiak vagyunk. a népi demokrácia a logikáját vegyük át a vidékies táncegyüttesekkel. csakhogy ázsia éppen ezzel akar szakítani. olyan, mintha ők nekünk azt mondanák, hogy ez az új "szocialista autó". és az milyen "szuper".

szerintem a klasszikus liberalizmushoz kell visszatérni. és a várost kell eladni. vagy a városkörnyéki kommunákat. azt mondani, hogy ez a messze földön híres pármai (parmalat) prémium tej. és ez a pármai (parmezán) sajt. ez a pármai sonka. de ezekből korlátozott a kínálat. a nyersenyag csak egy itáliai provinciából származik. a ládákból, palackokból, dobozokból számozott példányok vannak a készáru raktárban.

a kisüzemeket a város szintjén kellene összefogni. és egy sikeres kulturális mintázatot adaptálni. erre mondom, hogy debrecen lehetne a 27. svájci kanton. én azzal a képtelen ötlettel állnék elő, hogy a credit suisse vegyen meg egy basel méretű várost és annak környékét a pusztában. és árut úgy eladni, hogy az "helvet", "reformed", "kantonal" vagy "swissmade". persze ezt csak szövetségi keretek között lehet megtenni. úgy lehet ha az egész mögött ott van a nestlé, a swisscoop, és minden kulturális kellék. és a polgárság hajlandó eljátszani, hogy mink itten a refomált svájciak vagyunk. persze a gyerekeket tanítsuk meg rendesen viselkedni, több nyelven beszéljenek, legyenek sportosak, neveljük ki a tudósokat és a művészeket. eulert, vagy a sok bernoullit. a nagytemplomra tegyük ki a reformáció helvét zászlaját. a humán kollégium mellett nyissunk egy szövetségi reálgimnáziumot, szervezzünk reformált svájci gárdát, stb. és ezt adjuk el.

ez ugye ami olyasmi, mint párma, csak ez debrecen. persze össze lehet kacsintani akár az olaszokkal is. a kanton egy német-francia-olasz-romans koprodukció. a környéken a románok hazudják magukat nagy ős-rómainak. nagyszerű, ők lesznek a natívok és az ősmagyarokkal. és ezek alkotják az "esküszövetséget".

és ezek után testvérvárosi kapcsolatokra alapozva eladni az árut. nagy fantáziával adódik célként "kanton" városa. nem azt kell mondani, hogy ez nagyné és társa által gyártott tejföl és ez az magyar. hanem azt, hogy "debreszeni" prémium termék. ez "reformed", "kantonal", "helvet", "swissmade". és ebből nagyon kevés van. ez a "debreszeni húszosz palacintához a finci szósz". stb. ugyanúgy, mint a pármai húsos tésztához. persze az egész mögött ott lehet a parmalat lányvállalata is. ugyanarra a technológiára mondhatják azt, hogy ez "pármai", ez "debreszeni". különféle kínai tartományt célozva. a hátsó szobában összebeszélni. és vegyesvállalati formában prémium minőségben termelni.

panelburzsuj 2013.09.05. 22:40:38

@unionista:

(Derakasan bepótoltad... :)

Sok "tételedre" rábólintottam.

Viszont ha tényleg az a helyzet, hogy az "ázsiai modell" a tudatos, sőt kikényszerített belső fogyasztás-visszafogáson alapul ("Háj helyett spájzot!"), akkor a színtiszta politika mezejére lépünk. Akkor ugyanis arra egyszerűsodik a kérdés: ki bírja tovább? Az "atlanti kapitalizmus" a stagnálást - vagy az "ázsiai kapitalizmus" a koplalást.
süti beállítások módosítása